Geloofsbrief voor boekhandels

Wil je dat jouw klanten Woudbloem bij je kunnen kopen?
Neem contact op met SMTM Uitgevers of bel 020-6702371.

Dit is onze geloofsbrief:

Publiek
SMTM Uitgevers gelooft in verhalen met zeggingskracht. Wij zijn ervan overtuigd dat Woudbloem spreekt tot een breed publiek, van de verstokte thrillerfan tot de liefhebber van gelaagde literatuur, van de incidentele lezer tot de middelbare scholier. Wij geloven ook in de intelligentie van onze lezers en hun honger naar een meeslepend verhaal dat de fantasie prikkelt, het verstand beweegt en het gevoel raakt.

Plek (in jouw winkel)
SMTM Uitgevers gelooft in boekhandels en bibliotheken. Dat zijn de mooiste plekken om verhalen te vinden. Daarom doen we de dingen nét even anders. Sommigen noemen het idealistisch, anderen eigenwijs. Zelf vinden we het helemaal van deze tijd. Samen optrekken, elkaars kracht gebruiken, elkaars belang respecteren. Zo willen we zoveel mogelijk dat er een gelijk speelveld is tussen de online handel en de fysieke handel. Dus zorgen we dat een online platform bij ons niet meer korting krijgt dan we met jou als boekhandel afspreken.

Promotie
SMTM Uitgevers gelooft in sterke verhalen. We doen er alles aan om voor jouw klanten duidelijk te maken waarom Woudbloem voor hen interessant en actueel is. Natuurlijk hebben we de beste quotes van het Dagblad van het Noorden op de achterkant gezet. Met een knallend coverbeeld, een prikkelend buikbandje én posters voor je winkel springt Woudbloem volop in het oog. En Frans komt graag langs voor een lezing of presentatie, in overleg met jullie. Alles voor het verhaal!

Pers en media
SMTM Uitgevers gelooft in de redactionele media. In korte tijd hebben we veel aandacht gegenereerd: een interview op RTV Noord, een paginagroot artikel in het Dagblad van het Noorden, een presentatie op BoekenFEST Assen en een ontmoeting met Martin Šimek in Veendam. In mei zei boekengoeroe Lidewijde Paris in het veelbeluisterde programma Max Nieuwsweekend over Woudbloem: ‘steeds spannend, blijft boeien, zit heel slim in elkaar’ en ‘geeft je een andere blik op wat de mensen door moeten maken’. En dat is nog maar het begin.

Prijs
SMTM Uitgevers gelooft in faire prijzen. Wij vinden een winkelprijs van € 24,95 is voor een premium paperback van 369 pagina’s passend. Deze prijs maakt een gezonde verhouding tussen investering en mogelijke opbrengst mogelijk. Waar het kan gaan we allerlei overbodige kosten uit de weg om rechtstreeks met jou goede zakelijke afspraken te maken. Neem contact op voor onze staffelkortingen en overige voorwaarden, zoals recht op retour.

Ook goed om te weten: SMTM Uitgevers doneert één euro per boek aan een organisatie die zich inzet voor de juridische strijd van de Groningers. We oriënteren ons nog op de meest geschikte begunstigde.

‘Waarom is Woudbloem als O-boek aangemeld bij het Centraal Boekhuis?’
De keuze voor een O-boek is ingegeven door de wens meer flexibiliteit te hebben in de boekhandelskorting, bijvoorbeeld om onze investering terug te verdienen en één euro per boek te kunnen doneren aan een goed doel
.
Overigens geven we een korting die je een netto-opbrengst oplevert die vergelijkbaar is met een A-boek van € 19,95. En de digitale platforms krijgen dezelfde korting, niet méér. Is dat commercieel slim? De tijd zal het leren. Maar eigenzinnig is het zeker. Kop d’r veur,’ zeggen we in Groningen.